A smoking hot rebranding
CLIENT
Umber & Smoke
branding
glow-up
strategie
Umber & Smoke is een interieurwinkel in hartje Gent, opgericht door jonge ondernemers met veel smaak (Robin is trouwe klant). Hun visie? Interieur dat durft. Eigentijds en een tikje eigenzinnig. Toen ze bij ons aanklopten, was het tijd om ook hun branding datzelfde karakter te geven. Hun verhaal klopte. De sfeer in de winkel zat goed. Maar visueel kon het merk wel wat meer pit gebruiken. Dus dat deden we: een mini-strategische duik, gevolgd door een creatieve herpositionering die zowel bold als classy aanvoelt.
Onze rol (aka: what we did)
We startten met een korte positioneringsessie om de essentie van Umber & Smoke te vatten: wie zijn ze, waarvoor staan ze, en hoe zorgen we dat hun merk dat ook visueel uitdraagt? Van daaruit werkten we een rebranding uit: een krachtig logo, een gedurfd kleurenpalet (hello, oranje & paars!) en typografie die perfect matcht met hun unieke interieurselectie. We leverden daarnaast ook concrete brand assets op waarmee ze zélf verder konden. Maar wij zorgden wel nog voor de raambestickering, social templates, cadeaubonnen en meer.

Wat dit project zo GFEX maakte:
Lola wist exact wat ze wél en niét wilde. En dat werkte. We kregen carte blanche om creatief los te gaan binnen duidelijke lijnen. Het vertrouwen was er, de communicatie open, en het resultaat? Een identiteit die eindelijk even uitgesproken is als het interieur dat ze aanbieden.

Waar we trots op zijn:
★ Een opvallende kleurencombo die werkt: in print, online én in de winkel ★ Een logo dat klasse uitstraalt zonder stijf te worden ★ Raambestickering en cadeaubonnen that make you go: HOT! ★ Een rebranding die het verhaal versterkt i.p.v. erover heen schreeuwt

Where they at now?
Umber & Smoke is stevig geworteld in de Gentse designscene... En hun nieuwe branding helpt hen nog sterker zichtbaar zijn. Met een merk dat zindert, van etalage tot Instagram-post. En ja, waarschijnlijk zit Robin as we speak in de winkel rond te neuzen.
