België platpureren? Say less.
CLIENT
Pureto
strategie
glow-up
brandbook
Twee broers, één foodtruck, en een explosie van online fans. Ze hadden al een sterk merk opgebouwd, maar hun branding? "Eéntoning" volgens henzelf. Hun vraag: "hoe maken we van Pureto een merk dat blijft?" Spoiler: met strategie. En workshops. En een brand book dat bijna hard stampt als hun puree!
Onze rol (aka: wat we gedaan hebben)
We gingen samen aan tafel voor drie strategische workshops, van hun brand DNA tot hoe het merk leeft in de praktijk. Geen halve porties, wél een volledig brand book: missie, tone of voice, employer branding, partnerships, social richtlijnen, designprincipes... het hele menu. Hun bestaande logo en kleuren kregen een visuele glow-up (zonder hun herkenbaarheid te verliezen), én we trainden het team om er zelf verder mee aan de slag te gaan. Vandaag blijven we op consultbasis supporten! Want wie eenmaal in de puree zit met Pureto, wil daar eigenlijk niet meer uit.

Wat dit project zo mmmmmm maakte:
Pureto was al een fenomeen, maar hoe je dat verhaal vertaalt naar branding? Daar hadden ze nog geen scherpe lijn in getrokken. Ze hadden goesting. Ambitie. En een open blik voor strategie. Niet onbelangrijk: Gilles zijn lach is legendarisch (it’s still our ring tone). En die meetings bij ons in de zetel, op de kerstmarkt, of gewoon in het nieuwe restaurant... Onvergetelijk!

Waar we fier op zijn:
★ Hun brand book is letterlijk de basis geworden voor alles: design, HR, partnerships, klantbeleving... ★ Het wordt actief gebruikt door álle medewerkers (van chef tot marketeer) ★ Ze groeien snel, maar blijven 100% on brand ★ Ze blijven zelfstandig als team draaien!

Where they at now?
Pureto is aan het uitbreiden: restaurant 2 en 3 zijn onderweg. Ze worden stilaan een household name, maar staan met hun voeten in de puree én op de grond. En wij? Wij blijven meelopen als strategisch klankbord, creative partner en fans van het eerste uur.
