Plans without the group chat
CLIENT
Out of the Blue
branding
start-up
strategie
Marlies merkte iets op: we hebben almaar meer opties, maar steeds minder spontane plannen. Als je vrienden geen tijd hebben, blijf je vaak gewoon thuis. Out of the Blue zegt: “nee merci”. Deze nieuwe community brengt mensen samen die goesting hebben om iets te doen. Je schrijft je alleen in, komt langs en beleeft iets onverwachts met nieuwe mensen. Wij hielpen Marlies om haar idee te vertalen naar een merk dat net zo energiek, avontuurlijk en plezant is als de plannen zelf!
Onze rol (aka: what we did)
We doken met Marlies in een strategisch bad, en hielpen haar om haar vaag idee om te zetten naar een stevig merk. We bepaalden samen de missie, visie, doelgroep, tone of voice en positionering. Daarna werkten we een visuele identiteit uit die fun, laagdrempelig én herkenbaar is. En we gaven haar de tools en structuur om met OOTB echt te kunnen starten: van storytelling tot marketing, van typografie tot templates.

Wat dit project zo GFEX maakte:
Marlies had vooral goesting en een sterk buikgevoel: wij hielpen haar om daar een werkbaar merkverhaal van te maken. We gingen van “wat als…” naar een concept dat volledig klopt, mét branding die letterlijk goesting geeft om mee te doen. Out of the Blue voelt als iets dat wij zélf nodig hebben. En da’s meestal een goed teken.

Waar we trots op zijn:
★ Merkstrategie van A tot Z, gebaseerd op menselijk inzicht ★ Uniek verhaal én positionering in een overvolle ‘sociale’ markt ★ Visuele stijl die uitnodigt ★ Tone of voice die fun en flair perfect in balans houdt ★ Ready-to-launch merkstructuur met alles wat nodig is om te starten

Where they at now?
Out of the Blue is klaar om z’n eerste groepsactiviteiten te lanceren in Gent en Kortrijk. Met een duidelijk merkverhaal, een herkenbare visuele stijl en een roadmap vol plannen is Marlies helemaal vertrokken. Solo-spontaniteit wordt een ding. En wij zijn er helemaal klaar voor!
