Zijn agencies te duur en te afstandelijk voor jonge ondernemers?
- Georgina Cocker
- 13 mei 2024
- 3 minuten om te lezen
Na anderhalf jaar creatief samen te werken, en 4 jaar vriendschap, besloten Georgina Cocker (Whanau Branding) en Robin Reynders (Robbery)Ā nu ook officieel de handen in elkaar te slaan. The Girlfriend Experience is een jong creatief bureau met als belangrijkste klant: de jonge DIY-ondernemer.

Op 14 februari 2024 werd het Ć©cht. The Girlfriend Experience zag het licht ā een thuis voor jonge, gedreven ondernemers die meer willen dan alleen een logo of een Instagram-update.
Voor wie we het doen
De afgelopen jaren kwamen we in contact met een nieuwe generatie ondernemers: de DIY-entrepreneur.
We zagen briljante ondernemers, gedreven door passie maar verstrikt in de wirwar van branding, social media en marketing. Deze doe-het-zelvers nemen alles op zich, van het beheren van sociale media tot het ontwerpen van hun eigen websites. Ze zijn overal mee bezig, vaak nog naast een job of terwijl ze focussen op het leiden van hun bedrijf. Ze storten zich met volle overgave in hun ondernemingen, maar missen vaak een steunpunt.
We weten dat stevige branding en communicatie essentieel zijn, maar niet iedereen heeft de middelen of de kennis om dat vanaf dag ƩƩn goed te krijgen. - Georgina Cocker
Het dilemma van de DIY-ondernemer
Het vinden van betaalbare en oprechte branding als kleine ondernemer is vaak een echte uitdaging. Je stuit meestal op agencies die misschien wel de kennis hebben, maar vaak een beetje te koel en afstandelijk overkomen.
Ze lijken soms eerder klaar om je te overtuigen met hun aanpak dan echt te luisteren naar wat jij nodig hebt. En je ābabyā toevertrouwen aan iemand die zegt āwe gaan het je eens laten zien, seā, voelt niet echt als een samenwerking. Het is jouw passie, jouw droom, en die geef je niet zomaar uit handen.Ā
Voor deze ondernemers, die bijna alle aspecten van hun merk zelf beheren, is het een uitdaging om effectieve maar beheersbare branding en marketingstrategieƫn te vinden. Zelfs als ze investeren in professionele hulp, eindigen ze vaak met complexe plannen of tools zoals Adobe After Effects, die onpraktisch zijn om zelfstandig te beheren. Het resultaat? Veel geld en moeite voor iets wat ze niet zelf kunnen voortzetten.
Is dit iets dat ook jij als ondernemer herkent?
0%Absoluut, boenk derop!
0%Neen, ik heb het niet zo moeilijk gevonden
The birth of een ander soort agency
Ons doel is om een echte, betrokken samenwerking aan te gaan met elke ondernemer. Wij zijn jouw creatieve partners die luisteren en meegroeien met jouw bedrijf. Geen vooropgezette plannen, maar maatwerk dat past bij jouw visie en budget. Niet enkel voor je branding, maar ook met trainingen over hoe je zelf je merk kan onderhouden.
Een nieuwe kijk op samenwerken

Bij The Girlfriend Experience bieden we geen oplossingen vanuit een soort ivoren toren. Wij werken met jou, stap voor stap, en respecteren dat jij de expert bent van je eigen merk.
Opgelet, dat betekent niet dat we er lichtjes overgaan. In tegendeel: we werken nauw samen met onze klanten. Er wordt ruimte gemaakt voor strategie en ontwerp dat 100% is afgestemd op de doelgroep en de huidige markt.
En daar krijg je ook nog eens 2 rasechte girlfriends bij, die zelf als de beste weten wat het juist betekent om te ondernemen. Een paar extra paar handen die aanvoelen als die van een goede vriendin, die snapt wat je nodig hebt, nog voor je het zelf weet. Geen formele zakendeals, maar een partnership waar je echt op kunt bouwen.
Voila, blij dat je tot hier hebt willen lezen. š
Hopelijk tot snel,
Comments